Psychoterapia dziecka poprzedzona jest konsultacjami z rodzicami, podczas których zapoznaję się z trudnościami dziecka, jakie niepokoją rodziców. Spotkania te służą zebraniu informacji na temat dotychczasowego rozwoju dziecka, jego funkcjonowania w środowisku rodzinnym, rówieśniczym, ale także w żłobku, przedszkolu czy szkole. Dzięki rozmowie z rodzicami mam możliwość poznania i zrozumienia trudności, z jakimi mierzy się ich pociecha w aktualnej sytuacji, co jest bardzo istotne dla dalszej pracy z dzieckiem.
Po konsultacjach z rodzicami przychodzi czas na spotkania z dzieckiem, które mają na celu nawiązania z nim kontaktu, jego obserwację, poznanie jego zasobów, ale przede wszystkim określenie kłopotów i trudności, z jakimi się zmaga. Ilość spotkań konsultacyjnych z dzieckiem uzależniona jest od zgłaszanych trudności. Zazwyczaj jest to od 2 do 5 spotkań.
Po ustaleniu wstępnej diagnozy, ponownie spotykam się z rodzicami w celu ustalenia dalszego planu pracy z dzieckiem. Wówczas, jeśli to konieczne, zaczyna się właściwa terapia, która prowadzona jest w formie zabawy, rysunków i rozmowy, którym towarzyszy przede wszystkim akceptacja i zrozumienie przeżyć dziecka.
Zabawa i rysunek dziecka są rozumiane jako symboliczna ekspresja konfliktów i lęków.
Priorytetem w mojej pracy jest stworzenie dziecku bezpiecznych i przyjaznych warunków. Spotkania z małym pacjentem odbywają się minimum raz w tygodniu o stałej porze i trwają 50 minut.
W trakcie procesu terapeutycznego jestem w kontakcie z rodzicami, których w zależności od potrzeby zapraszam na indywidualne konsultacje.